Partnerzy

A- A A+

Volvo S60 T6 Polestar 2015r.

      W tym roku mikołaj przywitał nas szybciej. Na komodzie zostawił kluczyki do błękitnego Volvo. Silnik T6 w połączeniu z pełnym pakietem przygotowanym przez  Polestar'a o którym informuje naklejka w niebieskim kolorze na klapie bagażnika daje niesamowite wrażenia z jazdy. Podchodząc do auta mamy wrażenie, że nie jest to zwykłe auto. Kolor Rebel Blue rzuca się w oczy, symbolizując jednocześnie, że to nie jest zwykłe auto. Całość dopełnia pakiet stylizacyjny R-Design. Pozwólcie, że na tym opis wyglądu zakończę, resztę zobaczycie na zdjęciach i fimach, które ukażą to dużo lepiej.

     Ten test będzie nieco inny od pozostałych ponieważ pominę kwestię działania systemów bezpieczeństwa itp.  Działają świetnie, ale ważniejsze są osiągi, praca silnika i układ zawieszenia. Sercem auta jest silnik T6 (6 cylindrów ułożonych w rzędzie, 3.0) bez ekologii i systemu Start&Stop za to z dwiema turbinami i potężnym zapasem momentu obrotowego (480 Nm) Wrażenia? Po wciśnięciu pedału przyspieszenia w "Podłogę" auto wyrywa do przodu jak oszalałe wciskając kierowcę w fotel.  Jednostka pracuje bardzo płynnie i uwielbia wysokie obroty, wówczas pokazuje swoje akustyczne możliwości. Jednak nie jest to dźwięk znany z typowo sportowych aut. Nazwałbym to kompromisem pomiędzy pięknym brzmieniem a możliwością codziennego użytkowania, bez konieczności budzenia sąsiadów o poranku. Silnik połączono z 6 biegowym automatem, który dobrze radzi sobie z przeniesieniem mocy, ale jest drobne ale. Czasami jego praca wydaje się trochę za wolna. Zaakcentowałem czasami ponieważ zdarza się to bardzo rzadko, podczas gwałtownego wciśnięcia pedału przyspieszenia do podłogi. Parę razy zdarzyło się odczuć zmianę biegów, tylko przy niskich obrotach Jednak brzmienie silnika i przyspieszenie rekompensują te drobne niedogodności. Plus należy się dla Volvo za stosowanie, nowych 8 biegowych automatów w nowych silnikach z serii Drive-E, który jest szybszy i działa w sposób niezauważalny. Widać, że Volvo nie rzuca słów na wiatr i "dopieszcza" swoje auta. Jak osiągi przekładają się na spalanie? Da się nim jeździć ekonomicznie. Na autostradzie średnie spalanie waha się w granicach 11l/100km. Podczas jazdy miejskiej przy bardzo ostrożnej jeździe spalanie kształtowało się na poziomie 12.5l/100km. Przy wciśnięciu pedału gazu do "dechy" tymczasowe spalanie rośnie od razu do 40l/100km. 

   Układ kierowniczy jest bardzo precyzyjny i daje pełną kontrolę nad autem niezależnie od warunków. Siła wspomagania jest mniejsza niż w innych modelach, ale dzięki temu pewność prowadzenia jest bardzo duża. Zawieszenie? Również bajka. Jest twarde i "sztywne" ale oferuje kompromis pomiędzy sportowym prowadzeniem a komfortem jazdy. Czuć jedynie głębokie dziury. Przechył nadwozia nie istnieje. Sportowe fotele trzymają kierowcę na miejscu, nawet podczas ostrych zakrętów.

   Podsumowując to genialne auto dla osób szukających sportowych wrażeń upakowanych w praktyczne nadwozie, z powodzeniem nadającym się do codziennej jazdy.

dsc01316.jpg
dsc01323.jpg
dsc01319.jpg
dsc01324.jpg
dsc01325.jpg
dsc01326.jpg
dsc01327.jpg
dsc01328.jpg
dsc01329.jpg
dsc01330.jpg
dsc01341.jpg
dsc01343.jpg
dsc01344.jpg
dsc01344_1.jpg
dsc01346.jpg
dsc01347.jpg
dsc01351.jpg
dsc01352.jpg

Sondy

No polls available at this time.

Pozdrowienia

CentrumVolvo.pl
Posts: 1
Comment
new comment
Reply #1 on : Wed February 24, 2016, 11:47:03
Wpisujcie swoje pozdrowienia :)
Pokaż wszystkie wpisy