Partnerzy

A- A A+

Volvo V60 Cross Country - 2015r.

     Po teście Suv'a XC60 przyszedł czas na brata a może kuzyna. Postaram się rozwiać ten dylemat w dalszej części tekstu. Z jednej strony można go nazwać bratem ponieważ wyposażony był w napęd AWD, ma zwiększony prześwit i wzmocnione zawieszenie. Nie jest Suve'm tylko tak naprawdę uterenowionym kombi, które genialnie się prowadzi i również genialnie wygląda. Nie jest nudny a wręcz aż chce się na niego patrzeć i jechać coraz dalej i dalej. Wróćmy do koligacji. Nie jestem wstanie jednoznacznie określić stopnia pokrewieństwa, lecz jedno jest pewne, płynie w nich ta sama szwedzka krew. Wnętrze zostało wykończone dwubarwną skórą w odcieniu pomarańczy i czerni wraz z aluminiową konsolą środkową. W połączeniu z czarną podsufitką daje bardzo ładny efekt. Nie lubię pisać o wyglądzie auta ponieważ każdy ma inny gust i jeden będzie zachwycony a drugi nawet nie spojrzy na auto. Lecz w tym przypadku nie mogę przejść obojętnie za sprawą koloru nadwozia - tonacja brązu, którą znacie z katalogów Volvo. W połączeniu z plastikowymi nakładkami nad nadkolami oraz srebrną listwą na klapie bagażnika z napisem Cross Country wygląda oszałamiająco.   

     Całość dopełniają 18 calowe czarno srebrne felgi. Czego chcieć więcej? Mocy, którą zapewnia Diesel D4 AWD. 190 KM daje niezłego kopa, a manetki do zmiany biegów w kierownicy pozwalają na niezłą zabawę. Reakcja na zmianę biegów jest natychmiastowa. Jest to idealne połączenie dla zwolenników skrzyni manualnej i automatycznej w jednym. Za silnik i skrzynię biegów przyznanej 19 pkt. Punkt odejmuje za lekką turbo dziurę. Specyfikacja była podobna do poprzednio testowanej XC60-tki, stąd do działania systemów bezpieczeństwa odsyłam tutaj przyznając 10 pkt.

      Tym razem udało mi się przetestować działanie świateł AHB. Co się kryje pod tym magicznym skrótem? Już odpowiadam. Automatycznie regulujące się światła drogowe. Wyobraźcie sobie, że cały czas możecie jechać na "długich" mimo nadjeżdżających aut z naprzeciwka. Snop światła jest tak sterowany, że nie oślepia innych kierowców z naprzeciwka oraz tych jadących przed nami. Co ciekawe, po wjechaniu w teren zabudowany (oświetlony) automatycznie się wyłączały. Podczas 100 km trasy tylko raz układ zadziałał z lekkim opóźnieniem, można mu wybaczyć drobny błąd. System jest na tyle czuły, że reagował od razu po "zobaczeniu" światła z naprzeciwka co daje odległość około 500m. Wspominać nie muszę, że takie rozwiązanie bardzo poprawia widoczność i co za tym idzie bezpieczeństwo podczas jazdy - 10 pkt. Nie wiem czy powinienem do końca porównywać prowadzenie dwóch testowych aut, ponieważ XC60-tka jest wyższa i była wyposażona w opony o profilu 60 mm a V60CS w opony nisko profilowe 45 mm i jest niższa. W moim odczuciu V60-tka CS prowadzi się trochę pewniej, gdzie przez trochę należy rozumieć bardzo małą różnicę, która zapewne wynika ze wspomnianej różnicy powyżej. W zakrętach trzyma się jak przyklejona. Do tego należy dodać bardzo cichą pracę zawieszenia. Na nierównościach poprzecznych lekko buja ale przy tak niskim profilu nie ma co się dziwić. Przyznaje 10 pkt.

      W zakresie multimediów niespodzianki nie było za sprawą audio Harman&Kardon. Po podłączeniu telefonu przez Bluetooth możemy odtwarzać ulubioną muzykę, a sam smartfon działa w roli pilota pozwalając na zmianę utworów czy głośności. Aby ułatwić parkowanie, auto wyposażono w komplet czujników parkowania. Z tyłu zastosowano również kamerę cofania. Obraz jest czytelny zarówno w dzień jak i w nocy. Parkowanie ułatwiają wyświetlane linie podpowiadające manewry kierownicą - 10 pkt. Komfort jazdy jest na bardzo wysokim poziomie. Dobre wyciszenie, wygodne fotele. Do ciekawostek należy doliczyć podgrzewaną kierownicę. Wcześniej uważałem to za zbędny bajer, ale w zimny poranek ciepła kierownica jest wybawieniem dla zmarzniętych dłoni. Osoby, które znają Volvo wiedzą, że ergonomia stoi na najwyższym poziomie, tutaj jest tak samo. Sterowanie wszystkimi funkcjami jest bardzo wygodne i intuicyjne. Układ hamulcowy nie wymaga komentarza, ponieważ jest bardzo skuteczny - 20 pkt. Podsumowując V60-tka CS jest bardzo ciekawą propozycją i alternatywą zarazem. Jest inna od pozostałych samochodów, przykuwa uwagę, nie jest nudna, jest bardzo wygodna i funkcjonalna. Przód jest na tyle masywny, że sprawia wrażenie jazdy czołgiem co daje bardzo fajne wrażenie. Gdybym miał wybrać jeden model dla siebie to miałbym duży problem. Na co dzień klasyczny SUV a na weekendy i wakacje kombi.

dsc01174.jpg
dsc01172.jpg
dsc01175.jpg
dsc01178.jpg
dsc01182.jpg
dsc01180.jpg
dsc01179.jpg
dsc01185.jpg
dsc01184.jpg
dsc01183.jpg
dsc01186.jpg
dsc01188.jpg
dsc01189.jpg
dsc01190.jpg
dsc01192.jpg
dsc01193.jpg
dsc01195.jpg
dsc01197.jpg
dsc01199.jpg
dsc01200.jpg
dsc01201.jpg
dsc01202.jpg
dsc01203.jpg
dsc01204.jpg
dsc01205.jpg
dsc01207.jpg
dsc01208.jpg
dsc01209.jpg
dsc01210.jpg
dsc01211.jpg
dsc01212.jpg
dsc01176.jpg
dsc01177.jpg
dsc01187.jpg

Sondy

No polls available at this time.

Pozdrowienia

CentrumVolvo.pl
Posts: 1
Comment
new comment
Reply #1 on : Wed February 24, 2016, 11:47:03
Wpisujcie swoje pozdrowienia :)
Pokaż wszystkie wpisy